Τα QR (Quick Response) codes, εισήχθησαν τη δεκαετία του 1990, στοχεύοντας στην εύρεση ενός πιο αποτελεσματικού μοντέλου από αυτό των barcode, και παρουσιάζουν μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιστορία. Φτάνοντας στο σήμερα, η συγκεκριμένη τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα σχεδόν κάθε επιχείρησης. Από τις παραγγελίες και τις ιστοσελίδες στο ίντερνετ, μέχρι τα ξενοδοχεία και τα καταστήματα εστίασης και αισθητικής, ο ψηφιακός κατάλογος με QR code αποτελεί πλέον τη νέα τάση.
Η ευρέως διαδεδομένη χρήση του QR code, δημιούργησε την ανάγκη να κατανοήσουμε καλύτερα το τι πραγματικά είναι αυτή η νέα τεχνολογία και το πόσο ασφαλής είναι. Εξίσου σημαντική πληροφορία, ωστόσο, είναι και το πόσοι τύποι QR code υπάρχουν, ούτως ώστε να αποφασίσουμε ποιός εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες μας.
Η πιο σημαντική κατηγοριοποίηση των QR code γίνεται σε Static (στατικοί κωδικοί QR) και Dynamic (δυναμικοί κωδικοί QR). Η βασικότερη διαφορά τους είναι πως οι πληροφορίες που περιέχει ένας στατικός κωδικός QR δεν μπορούν να αλλάξουν, σε αντίθεση με έναν δυναμικό κωδικό QR, ο οποίος μας επιτρέπει να ενημερώσουμε τον σύνδεσμο προορισμού του, χωρίς να αλλάξουμε τον ίδιο τον κωδικό QR. Σε ποια, όμως, κατηγορία ανήκει ο ψηφιακός κατάλογος ή αλλιώς ψηφιακό μενού; Πριν καταλήξουμε, ας δούμε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά και των δύο κατηγοριών.
Static QR codes
Εν συντομία, ένας στατικός κωδικός QR αποτελείται από σταθερές πληροφορίες. Με άλλα λόγια, το μοναδικό μοτίβο του Static QR code, περιλαμβάνει έναν συγκεκριμένο αριθμό πληροφοριών, που μάλιστα, όσο περισσότερες είναι, τόσο μεγαλύτερο και πιο ακατάστατο κανουν και το static QR code μας.
Η φιλοσοφία των στατικών QR code βασίζεται στην απλότητα της μετάδοσης ενός στατικού περιεχομένου για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Η δημιουργία ενός στατικού QR code είναι ιδιαίτερα οικονομική, αφού τις περισσότερες φορές παρέχεται δωρεάν, ενώ σε πολλές περιπτώσεις ο χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση στην πληροφορία που μεταφέρει το QR code ακόμα και χωρίς σύνδεση στο ιντερνετ. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που χρειαστεί να αλλάξουμε κάτι στη διεύθυνση URL; Δυστυχώς, η μεταβολή οποιασδήποτε πληροφορίας είναι αποθηκευμένη σε ένα στατικό QR code, καθιστά τον κωδικό QR «άχρηστο». Οποιοδήποτε τυπογραφικό λάθος, διόρθωση ή ενημέρωση σημαίνει ότι χρειάζεστε έναν ολοκαίνουργιο κωδικό.
Παρόλο που αυτό το χαρακτηριστικό μας προδιαθέτει αρνητικά στην αρχή, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως τα Static QR codes είναι ιδιαίτερα χρήσιμα, όταν επιθυμούμε να κωδικοποιήσουμε πληροφορίες που δεν πρόκειται να αλλάξουν. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν μία μεμονωμένη καμπάνια μάρκετινγκ, ένα προκαθορισμένο μενού για μία συγκεκριμένη εκδήλωση ή μια επαγγελματική κάρτα με στοιχεία επικοινωνίας που δεν πρόκειται να αλλάξουν.
Dynamic QR codes: Η κατηγορία στην οποία ανήκει ο ψηφιακός κατάλογος
Σε αντίθεση με έναν στατικό, ένας δυναμικός κωδικός QR χρησιμοποιεί μια σύντομη ή ενδιάμεση διεύθυνση URL για να ανακατευθύνει τον χρήστη. Με αυτό τον τρόπο επιτρέπει την αλλαγή του προορισμού ή την ανανέωση του περιεχομένου του, μετά τη δημιουργία του κωδικού, χωρίς να αλλάξει η ωραία και συμμετρική εμφάνιση του. Αυτό σημαίνει πως ακόμα και αν γίνουν λάθη, έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε τις απαραίτητες διορθώσεις χωρίς να χρειαστεί να δημιουργήσουμε εκ νέου έναν κωδικό QR.
Παράλληλα με την ευελιξία που προσφέρει στη διαχείριση του υποκείμενου περιεχομένου, ένας δυναμικός κωδικός QR, μπορεί ακόμα να μας παρέχει επιπλέον αναλυτικά στοιχεία, καταγράφοντας δεδομένα όπως τοποθεσίες σάρωσης, συχνότητα και τύπο συσκευής. Γι’ αυτούς τους λόγους, τα dynamic QR codes προτιμούνται σε καμπάνιες μαρκετινγκ με μεταβαλλόμενο περιεχόμενο, προσφορές που ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα ή εκδηλώσεις που ενδεχομένως να απαιτούν ενημερώσεις κ.α.
Τα παραπάνω, λοιπόν, χαρακτηριστικά ενός δυναμικού κωδικού QR, τον καθιστούν ιδανικό για τη δημιουργία ενός ψηφιακού καταλόγου. Με ένα απλό σκανάρισμα ο χρήστης μπορεί να δει άμεσα στη συσκευή του το σύνολο των προϊόντων και των υπηρεσιών μιας επιχείρησης, ενώ παράλληλα, η δυνατότητα μεταβολής της περιεχόμενης πληροφορίας επιτρέπει αλλαγές σε προϊόντα, υπηρεσίες και τιμές, όταν αυτό χρειαστεί.
Μέσω της πρωτοποριακής πλατφόρμας του MenuWorld έχετε την ευκαιρία να βελτιώσετε την απόδοση των υπηρεσιών σας, να αυξήσετε τα κέρδη σας, να μειώσετε το κόστος της παραδοσιακής προβολής και την ίδια στιγμή να εντυπωσιάσετε τους πελάτες σας με έναν ασφαλή υγειονομικά τρόπο παρουσίασης των προϊόντων σας.
Επισκεφτείτε τη σελίδα μας ή επικοινωνήσετε μαζί μας με όποιον τρόπο επιθυμείτε, προκειμένου να λύσουμε οποιαδήποτε απορία έχετε και να σας παρέχουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε.
Ακολουθήστε μας στα social media Facebook & Instagram, και μείνετε συντονισμένοι μαθαίνοντας πρώτοι τα νέα μας!